Aerodrom Maribor Letališka cesta 10, 2312 Orehova vas

Potniki s posebnimi potrebami

Potniki s posebnimi potrebami

Potniki s posebnimi potrebami

Aerodrom Maribor za zagotavljanje pravic invalidnih oseb in oseb z omejeno mobilnostjo, ki izhajajo iz določb UREDBE ( ES ) št. 110/2006, zagotavlja osebje, prostore in pripomočke potrebne za opravljanje storitev, katere so jim na razpolago.

Pomoč osebam z omejeno mobilnostjo se začenja z njihovim prihodom, na za njih določene točke prihoda ( parkirni prostor za invalide ) na letališče, do letala in od letala do določene točke odhoda iz letališča, vključno z vkrcanjem in izkrcanjem na letalo.

Na Aerodromu Maribor so namenska, brezplačna parkirna mesta za invalide, rezervirana, vidno označena in v neposredni bližini potniškega terminala, kjer je dostop mogoč v vse prostore tudi z invalidskim vozičkom. Sprejem potnika se začenja že ob prihodu na letališče, če je to potrebno in nadaljuje na vseh prijavnih okencih v terminalu, kjer osebje Aerodroma Maribor poskrbi za pomoč ob prijavi na let. Če potnik nima svojega vozička, osebje Aerodroma Maribor uporabi svoje vozičke in poskrbi za potnika od prihoda, do vkrcanja v letalo, kjer ga prevzame osebje na letalu in obratno ob izkrcanju potnika.

Vsi prostori v terminalu, kateri so namenjeni potnikom, so zasnovani tako, da jih invalidi in osebe z omejeno mobilnostjo brez težav dosežejo in vse poti in prostori so nazorno označeni z mednarodno priznanimi označbami in standardi. V kategorijo potnikov, katerih zdravstveno stanje zahteva pozornost in pomoč ob vkrcanju in izkrcanju, ter med letom, v primeru hitre evakuacije in med zemeljsko oskrbo, spadajo: invalidi, bolniki, poškodovanci, nosečnice, starejši ljudje, za katere je določena posebna pomoč.

V skupino invalidov spadajo:

  • WCHR (Wheelchair on Ramp) - Potnik potrebuje invalidski voziček za prevoz do/od letala, po stopnicah lahko gre sam.
  • WCHS (Wheelchair on Steps) - Potnik potrebuje voziček do/od letala, ne more sam po stopnicah, lahko pa pride do/od sedeža.
  • WCHC (Wheelchair on cabin seat) - Potnik potrebuje popolno pomoč druge osebe pri gibanju oz. se ne more sam premikati, običajno ima s seboj tudi svoj invalidski voziček. Za potovanje z letalom obvezno potrebuje spremljevalca.
  • BLND (Blind passenger) - Potnik je slep oz. slaboviden in potrebuje pomoč med potovanjem.
  • DEAF (deaf passenger) - Potnik je gluh oz. delno slušno prizadet in potrebuje pomoč med potovanjem.
  • DPNA (disabled passenger with intellectual or developmental disability needing assistance) - Potnik s težavami pri učenju, demenco, z Alzheimerjevo boleznijo ali Downovim sindromom, ki potuje sam in potrebuje pomoč.
  • MEDA (medical case) - drugi medicinski primeri pri katerih je potreben spremljevalec, če tako odloči zdravnik. Spremljevalec mora biti star najmanj 18 let in usposobljen za nudenje prve pomoči. V vseh situacijah mora biti sposoben sam pomagati potniku. Če pa je le temu potrebna medicinska pomoč tudi med letom, je obvezen zdravstveni delavec.
  • BLND/DEAF - Potnik je gluhonem, zato mora imeti pomoč med potovanjem.

Ostale kategorije:

  • MAAS/LANG (starejši potniki, kateri prvič potujejo, ter se ne znajdejo najbolje in ne govorijo tujih jezikov). Nudi se pomoč pri opravljanju vseh formalnostih na letališču do vstopa v letalo in izstopa iz letala , nošenju ročne prtljage in prevzemanju registrirane prtljage. Priporočljiva je vnaprejšnja najava ob nakupu vozovnice.

Nosečnice

Priporočamo, da prevoznika o svojem stanju obvestite že ob nakupu letalske vozovnice, da vam lahko svetuje o možnostih poleta ter dovoljenih tednih nosečnosti.

Večina prevoznikov zahteva po 27 tednu nosečnosti zdravniško potrdilo. Zato vas prosimo, da ob prijavi na let ali na njihovo zahtevo pokažete potrdilo osebju letališča

Prevoznik lahko v posebnih pogojih (izredni pogoji letenja, izredno slabi vremenski pogoji) zavrne prevoz katere koli kategorije potnikov, katerih zdravstveno stanje zahteva pomoč.

Obstajajo univerzalne kratice, ki označujejo stopnjo zahtevane pomoči in se potniku določijo ob rezervaciji. Zato priporočamo, da ob rezervaciji vozovnice prevozniku predate čim več podatkov o tem, kakšno pomoč potrebujete. Če tega ne storite, vam prevoznik in letališko osebje ne morejo zagotoviti pomoči. V skrajnem primeru prevoznik lahko tudi zavrne sprejem na let.

Na prevoz ne sprejmemo:

  • potnikov katerim prevoz z letalom lahko poslabša njihovo zdravstveno stanje ali celo ogrozi njihovo življenje,
  • potnikov katerih prevoz predstavlja tveganje okužbe za ostale potnike, posadko ali letalo,
  • potnikov, ki ne morejo biti nameščeni na standardnem sedežu v dvignjenem ali spuščenem položaju in
  • potnikov ki ne izpolnjujejo prevoznikovih zahtev za prevoz potnikov, katerih zdravstveno stanje zahteva pomoč.